Fit dilema št. 4: A je res, da rastlinska olja niso dobra izbira?

Updated: May 16, 2018

Cela desetletja preganjamo maščobe z naših jedilnikov, kar je seveda zgrešeno. A malokdo je v vseh teh letih izpostavljal poseben vidik uživanja maščob. Gre za problem razmerja med količino zaužitih maščobnih kislin omega-3 in omega-6. V zadnjem desetletju, dveh sicer slišimo o pomenu uživanja maščobnih kislin omega-3: celo prehranski izdelki z dodanimi omega-3 se pojavljajo. A manj znano je, da nam povečevanje vnosa maščobnih kislin omega-3 ne bo čisto nič pomagalo, če hkrati ne zmanjšamo vnosa maščobnih kislin omega-6. Težava je v tem, da človekovo telo potrebuje obe vrsti maščobnih kislin približno v razmerju 1:1 oziroma omega-6 lahko prevladajo do razmerja 5:1, kar je več, lahko škodi. Z uporabo večine rastlinskih maščob in zmanjševanjem uporabe maščob živalskega izvora zmanjšamo količino maščobnih kislin omega-3 in neverjetno povečamo količino maščobnih kislin omega-6. Slednje povečujejo apetit, hkrati pa negativno vplivajo na nastanek tiho potekajočih vnetnih procesov, sladkorne bolezni tipa 2, srčno-žilnih obolenj, vnetnih in avtoimunih bolezni pa tudi raka.

Več na: https://www.lchflove.si/2017/05/31/razmerje-med-omega-6-in-omega-3/

© 2019 - SPORTCLUB d.o.o.,

Gortanova 22, SI-1000 Ljubljana, 
Tel.: +386 (0)1 520 77 77,

E-pošta: info@sportclub.si